Cestný kohút

Cestný kohút je označenie. Kategória. Diagnóza. Druh. Nie že by to súviselo s veterinou, skôr s chorvátčinou. Google pomôže.

Cestný kohút má motorové vozidlo so štyrmi kolesami, väčšinou aj tomu zodpovedajúce vodičské oprávnenie a viaceré maniere.

Cestný kohút pozná dokonale pravidlá cestnej premávky. Hlavne tie, ktoré sa týkajú chodcov a cyklistov a ktoré im rád, často a nevtieravou formou pripomína pomocou hlasného nadávania, ukazovania rôznych gest a používania zvukového výstražného znamenia. Zvyšných 90 % pravidiel uplatňuje v značne modifikovanej podobe.

Cestný kohút ovláda telepatiu, avšak iba na krátku vzdialenosť, preto sa musí držať veľmi tesne za iným vozidlom, aby mu mohol pripomínať, že by mal ísť rýchlejšie.

Cestný kohút ovláda pravidlá o prednosti. Veď ide predsa stále rovno, čo naňho ten debil sprava vytrubuje a máva rukami?!

Cestný kohút vie, kam chce ísť a ostatných to nemusí zaujímať, preto ich neobťažuje tým, že by dával pri odbočovaní smerovky.

Cestný kohút má nervy zo železa a zocelenú povahu, preto hravo zvláda predbiehanie aj v situáciách, v ktorých ostatní len zúfalo brzdia a vyhýbajú sa na krajnicu, aby sa mal kde zmestiť.

Cestný kohút nemá problém s parkovaním. Bez ohľadu na čiary. Cez dve miesta, aby mu jeho vzácneho tátoša z Mladej Boleslavi niekto neoškrel dverami. Na chodníku, pred vchodom do bytovky, či priamo pred vyústením priechodu pre chodcov. Kvôli kohútom sa stavajú kurince, kvôli cestným kohútom sa stavajú zábradlia, stĺpiky, biskupské čiapky, kvetináče. 

Cestný kohút vie, že vozidlá so zvláštnymi výstražnými svetlami nemusia dodržiavať pravidlá. Detaily o farbe a umiestnení takých svetiel sú však iba detaily, a preto jeho oranžové blikajúce smerovky sú na rovnakej úrovni ako červeno-modrý maják na streche. Oprávňuje ho to na veľa vecí. Napríklad na cúvanie cez jednosmerku, lebo veď nebude obchádzať celý blok dookola, či na státie v BUS pruhu na Šancovej v piatok o 16:00, kým si vyberie peniaze z bankomatu, lebo veď tie stovky pindajúcich ľudí sú len socky, ktoré žiadne prachy aj tak nemajú odkiaľ vyberať, tak len závidia.

Cestný kohút žije zdravo a stará sa o svoje telo, preto chodí pravidelne do fitka a platí za to, aby mohol makať na sebe a obzerať ženské (príp. mužské) prdelky. Prejsť pešo 50 m z parkoviska do telocvične zadarmo už je však pod jeho úroveň a nezapadá to do jeho cvičebného plánu, preto to musí dať po chodníku až rovno pred dvere do telocvične.

Cestný kohút je slušne vychovaný a správa sa distingvovane. Preto na upozornenie okoloidúcich na niektorý zo svojich manierov reaguje zväčša podobne ako alkoholik na zmienku o jeho závislosti – najskôr neveriacky, potom odmietavo, nakoniec agresívne.

Evolúciou dospeli cestní kohúti do rôznych poddruhov. Z bežne rozšírených poddruhov je tesne pred vyhynutím cestný kohút dôchodca. Takýto jedinec si to po vystúpení z autobusu namieri krivkajúc o paličke rovno cez štyri pruhy na druhú stranu cesty, keďže ten priechod vzdialený až 15 m ďalej by už nemusel zvládnuť. 

Už štandardným poddruhom je cestný kohút altruista, ktorý je pre svoju lásku k dvom rýchlym kolesám ochotný dobrovoľne sa obetovať a darovať svoje orgány pre potreby iných. Z nedostatku zmysluplnejších aktivít si čas kráti nevinnou zábavkou spočívajúcou vo vytúrovaní svojho stroja, aby musel následne hneď prudko zabrzdiť pred spomaľovacím prahom. O druhej v noci.

Jedným z najnovších poddruhov cestného kohúta je saganista. Obtiahnutý trikot, slúchadlá s metronómom v ušiach, nohy šliapajúce do jeho taktu, pena okolo úst a v hlave jediná myšlienka – dať dnes aspoň 180 km a ukázať to na Strave. Pre tento svoj životný cieľ dokážu statočné veci, napríklad jazdiť rovnakou rýchlosťou a štýlom bez ohľadu na to, či idú po prázdnej ceste, preplnenej hrádzi alebo po spoločnom chodníku pre chodcov a cyklistov krížom cez sídlisko vedľa detského ihriska.

Existuje ešte veľa iných, menej rozšírených podruhov cestných kohútov. Napr. cestný kohút kamionista, ktorý má na tempomate nastavených 85 km/h a drží to obec/mimo obec, značka/neznačka, cestný kohút taxikár, ktorý dokonale ovláda predpisy týkajúce sa iba všetkých okolo neho, cestný kohút dodávkár, ktorého správanie sa v premávke prakticky nepodlieha žiadnym pravidlám, lebo plní vyšší záujem, cestný kohút kolobežkár, ktorý si zvykne myslieť, že je na chodníku sám či cestný kohút chodec, ktorý nemá problém chodiť kdekoľvek a kedykoľvek, ak má patričné technické vybavenie (mobil pred očami a slúchadlá v ušiach).

Do roku 2021 si možno len zaželať, aby sme cestných kohútov a cestné kohútice stretávali čo najmenej.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prejsť na začiatok